fredag 9. desember 2011

STUDIESTART.

FORVENTNINGER TIL STUDIET.

Min forventninger til studiet er å "få litt mere kjøtt på beina" i forhold til min stilling som Barne og Ungdomsarbeider. Få frisket litt opp i teorien som jeg engang leste.
Har også forventninger til at man kan få rom og tid til faglige diskusjoner oss assistenter i mellom,da dette ofte er en mangellvare i hverdagen.



JEG OG MIN ROLLE I JOBBEN-ASSISTENTKOMPETANSE.

Jeg har en viktig rolle i bhg. Jeg tror at noe av det viktigste jeg kan gjøre er å være tilstede for barna. Både med sjel og sinn. Jeg må ha tid til barna,lytte, observere,og gi av meg selv via gi mulighet for fang og en kjakekos :) Formidle "kunnskap" til barna ved å være bevisst språk,gjenta og bekrefte. Gi kunnskap om sang,rim og regler. Være en tydelig voksenperson som setter regler men samtidig kan være myk.
Oppi alt dette kommer også profesjonaliteten inn. Taushetsplikt,min kunnskap om lovpålagte oppgaver(rammeplan osv.). Profesjonalitet overfor barna er også like viktig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar